تور کیش

کیش

تور کیش

کیش

۳ مطلب در فروردين ۱۳۹۵ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

کلیسای کرملین مسکو

کلیسای کرملین مسکو

هسته مرکزی شهر مسکو ارگ یا کرملین آن است که در قرن پانزدهم درکرانه شمالی رود مسکو ساخته شده و شامل تعدادی کاخ و کلیسا است واز مکان های دیدنی  روسیه بشمار می آید.

کرملین مثلثشکل با جهت شمالی دارای ضلعهایی به طول 750 متر است. کرملین را واقعاً میتوان از هر نظر، سمبولیک، تاریخی، استراتژیکی و قلب مسکو نامید.

  • ۰
  • ۰

کلیسای جامع سنت باسیل یکی از برجسته ترین و قابل توجه ترین مکان های دیدنی روسیه کهن است. از قرن شانزدهم تا به امروز زیبایی این کلیسا تحسین کلیه جهانگردان را برانگیخته و امروزه به عنوان نمادی از فرهنگ و تاریخ روسیه به شمار می رود. این بنا در میدان سرخ مهمترین میدان مسکو - واقع شده و نمادی است نمایانگر موقعیت جغرافیایی بی نظیر روسیه مابین اروپا و آسیا.


کلیسای جامع سنت باسیل


کلیسای جامع سنت باسیل بین سال های 1555 تا 1561 ساخته شده و نام آن برگرفته از یکی از قدیسان ارتدکس و بسیار محبوب روسیه است. این کلیسا به دستور ایوان مخوف به عنوان بنایی به منظور بزرگداشت و یادبود تصرف شهر قازان ساخته شد. گنبدهای این کلیسا از نوع پیازی شکل است و با چوب ساخته شده‌. رنگ ‌آمیزی و طراحی آن در میان تمام کلیساهای سراسر دنیا منحصر به فرد است. شایان ذکر است که این کلیسا بارها در طعمه آتش‌سوزی شده‌است اما به سرعت مورد بازسازی قرار گرفته است.

کلیسای جامع سنت باسیل
 

کلیسای جامع سنت باسیل مسکو از تاریخی‌ترین نمادهای کشور روسیه به شمار می‌رود که با قدمتی در حدود 450 سال در میدان سرخ میدرخشد. این کلیسا در سال 1552 به دستور ایوان مخوف و بهعنوان یادبودی از پیروزی روسها بر تاتارهای قازان ساخته شد و در سال 1560 ساخت آن به اتمام رسید. تقریباً تمام چیزی که می‌توان با قطعیت در مورد این کلیسا گفت همین است. در مورد معماران سنت باسیل، "بارما" و "پوستنیک"، چیزی بیشتر از نام آن‌ها، و این افسانه که ایوان مخوف بعد از پایان ساخت بنا، چشمان آن‌ها را از کاسه درآورده است تا نتوانند مجدداً بنایی به زیبایی سنت باسیل خلق کنند به‌جای نمانده است.
نام اصلی این کلیسا "حافظ روح مریم مقدس" است ، اما در همان قرن شانزدهم و به علت علاقه‌ی ایوان مخوف به باسیل مقدس، معمولاً با این نام شناخته میشده است. شکوه آسمانی ویا تکهای از بهشت دیگر القابی است که به این بنای چشمنواز داده شده است.


کلیسای جامع سنت باسیل یک نقشه اصلی شامل 9 کلیسا دارد که بر روی یک‌پایه ساخته‌شده و همگی به کلیسای اصلی مرتبط میشوند. بهطورکلی این کلیسا دارای هشت گنبد است، بهعلاوه;ی یک گنبد کوچک در ضلع جنوبی کلیسای اصلی. شکل پوستپیازی گنبدهای این کلیسا عموماً در معماری کلیساهای روسی دیده می‌شوند. هنگام اتمام ساخت بنا، گنبدهای کلیسا به خوش‌رنگی امروز نبودند و بیشتر رنگ‌بندی‌ها و جزئیات 200 سال بعد از ساخت اضافه شدند. این کلیسا بارها دست‌خوش آتش‌سوزی و تخریب‌شده و هر بار به بهترین نحو ممکن ترمیم‌شده است، اما از سال 1860 تا به امروز هیچ تغییری روی ساختار آن صورت نگرفته است.

منتظر مطالب بعدی ما باشید

  • تور کیش
  • ۰
  • ۰

میدان سرخ

این میدان  یکی از معروف ترین میدان های جهان و معروف ترین مکان های دیدنی  روسیه که در مسکو واقع شده است. این میدان علاوه بر اینکه خودش از آثار دیدنی به حساب می آید، در دورتادور خود آثار دیدنی بسیاری را نیز قرار داده است.میدان سرخ در قرن پانزدهم و به‌ فرمان ایوان سوم بنا نهاده شد و در ابتدا با نام “میدان تثلیث” شناخته می‌شد. این نام از روی نام کلیسای تثلیث، که درجایی که کلیسای سنت باسیل ساخته‌ شده است قرار داشت، الهام گرفته‌شده بود. چندی بعد نام “Krasnaya Ploschad” بر روی این میدان نهاده شد. معنای کلمه‌ی krasnaya قدری مبهم است. درواقع در روسیه‌ی قدیم این کلمه به معنای زیبا بوده و بعداً به سرخ تغییر یافته است. بنابراین ادعاهایی که نام سرخ میدان را به کمونیسم و خون‌های ریخته شده، و یا حتی به رنگ بناهای اطراف میدان ربط می‌دهند کاملاً بی‌اساس‌اند.

Red Square

Red Square

 Red Square